Specialissima stojí v hierarchii Bianchi na samém vrcholu, ať už díky své historii nebo použitím těch nejlepších technologií, které Bianchi nabízí. Dosud nesla titul vrchařského kola, kde bylo hlavním cílem dosáhnout co nejlepšího poměru hmotnosti a tuhosti. Nová Specialissima si nadále zachovává nízkou hmotnost a klasický vzhled i přes použití aerodynamických prvků na rámu či kotoučovým brzdám. Tak se z kategorie vrchařských plnokrevníků přesouvá do čím dál populárnější kategorie „všestranných závodních kol“.
Aerodynamika - Specialissima převzala několik aero prvků z modelu Oltre, jako například: integrování vidlice do spodní části hlavové trubky, integrování sedlové objímky, agresivnější aero profilování hlavové trubky a v neposlední řadě profilace trubek rámu.
Integrace ACR - Specialissima následuje Oltre v integraci brzdových hadic a elektrického řazení dovnitř řídítek / rámu pomocí systému ACR od FSA. Na vás je už jen vybrat si mezi „klasickými“ řídítky a představcem nebo integrovaným kokpitem Vision Metron. Mechanické řazení je nadále vedeno „klasicky“ pro zajištění jeho bezvadného chodu, který by se ostrým zalomením výrazně zhoršil.
Poměr hmotnosti a tuhosti - hlavní charakteristika Specialissimy, díky které je stoupání do těch nejstrmějších vysokohorských sedel či sprintování do cíle nejefektivnější jak je jen možné. Hmotnost rámu u kotoučových brzd a použití technologie Countervail® ultralight formule se zastavila na 830 g (ve speciální černé barvě dokonce jen 750 g).
Pohodlí a stabilita - 28 mm široké pláště a technologie Countervail® ultralight formule zajišťují tlumení až 80 % vibrací, které by muselo zpracovat vaše tělo, a tím utrácet tak vzácnou energii. Také napomáhají ke stabilitě kola ve vysokých rychlostech ve sjezdech. Protože nestačí být první na vrcholu stoupání, pokud po něm následuje náročné klesání! A právě ve sjezdu oceníte Specialissimu na kotoučových brzdách, které vám nabídnou nesrovnatelnou modulaci brzd a brzdný výkon za každého počasí.
Design - 3 nová minimalistická barevná provedení, nový design nápisů, limitované edice a v neposlední řadě návrat klasické orlice na hlavové trubce.
Sada | Campagnolo Super Record |
Počet převodů | 2x12 |
Brzdové kotouče | Campagnolo 03 AFS, diam. 160mm |
Brzdové páky | included w/shifters |
Brzdy | Campagnolo Hydraulic Disc Brakes, Flat Mount calipers |
Hlavové složení | Fsa NO.55R 1.5 /ACR/Bianchi |
Hmotnost balení | 15 |
Kazeta | Campagnolo Super Record 12sp, 11-29T |
Kliky | Campagnolo Super Record ultra-torque CT TI Carbon 50x34T, Crank Length: 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-61cm |
Kola | Fulcrum Wind 400 DB |
Materiál | Karbon |
Omotávka | Black soft Microfiber tapes w/shockproof Eva-139 |
Pláště | Pirelli P ZERO Race , 26-622, 127TPI |
Představec | Reparto Corse by FSA NS ACR, ST-OS-160, 3D Forged/CNC AL6061, 31.8mm, rise -6°, Di2 compatible, Ext: 90mm-47/50cm, 100mm-53cm, 110mm-55/57cm, 120mm-59cm, 130mm-61cm |
Přehazovačka | Campagnolo Super Record EPS 12sp |
Přesmykač | Campagnolo Super Record EPS 12sp |
Řazení | Campagnolo Super Record EPS 2x12sp |
Řetěz | Campagnolo Super Record 12sp |
Řídítka | Reparto Corse by FSA Compact HB-RK-222S/CCH/Di2 , UD Weave Carbon, diam. 31.8mm, drop 125mm, reach 80mm, 4º Outward Bend, Size: 400mm-47/50cm, 420mm-53/57cm, 440mm-59/61cm |
Ročník | 2023 |
Sedlo | Fi'zi:k Antares R1, cover MicroTex thermowelded, Composite carbon co-injected Nylon WingFlex , rail carbon braided 7x9cover, Integrated Clip System, 275x142mm |
Sedlovka | Reparto Corse by FSA K-Force Light SB25, SP-RK-165-MTC/WE/Di2, UD Carbon Monocoque, clamp type 2-Bolt Head MTC , Setback 25 mm, Length 350mm, 27.2mm, Di2 Battery compatible |
Středové složení | Campagnolo Ultra Torque OS-Fit integrated cups 86,5x41mm |
Vidlice | Bianchi Full Carbon w/Bianchi CV, 1.5 integrated head, internal cable routing for disc brake, flat mount caliper, thru axle 12x100mm |