Nová generace nabíjecího světla na kolo Fenix BC35R přináší světelný tok až 1800 lumenů (ANSI) a dosvit až 161 metrů. K napájení slouží interní Li-ion akumulátor o kapacitě 5200 mAh / 3,7V, který se nabíjí přes micro USB konektorpřímo ve svítidle. Světelným zdrojem jsou dvě moderní diody Cree XM-L2 U2 s teplejším odstínem světla (Neutral white). Výhodou tohoto odstínu světla je přirozenější a kontrastnější podání barev v terénu. Svítilna používá osvědčenou technologii dvojitého směrování světla "Dual Distance Beam System". Hlavní kužel světla je vytvářen speciálně navrženou optikou a svítí do dálky, zatímco sekundární široký kužel paprsků dotváří optický člen, který je v horní části tvarován tak, že světlo směřující vzhůru láme dolů na zem. Vzniká tím kužel plynule osvětlující celý prostor před kolem – a to iv místech, která běžná cyklistická světla nepokryjí.
Vylepšení najdeme i na dálkovém kabelovém spínači, nyní jím lze světlo zapnout, vypnout i přepínat mezi režimy výkonu. Nový design držáku na řidítka se vyznačuje nižší hmotností a rychlejší montáží bez použití nářadí. Držák umožňuje rychlé vyjmutí svítidla, takže ji lze použít také jako vysoce výkonnou ruční svítilnu. Držák lze použít na všechna řídítka o průměru od 22 až do 35 milimetrů.
K dispozici je celkem šest digitálně regulovaných režimů výkonu včetně varovného blikání. Na cyklosvítilně se nachází i informační OLED displej, který zobrazuje stav nabití akumulátoru, zvolený režim a zbývající dobu svícení. Světlo na kolo Fenix BC30R vám zajistí kvalitní osvětlení na noční tréninky, pravidelné dojíždění do práce i na vytrvalostní závod.
Všechny parametry svítidla (světelný tok, doba provozu na baterie, vodotěsnost a dosvit) jsou změřeny v souladu s normou ANSI/NEMA FL 1-2009.
Parametry:
- dvě výkonné LED Cree XM-L2 U2 s neutrálním odstínem světla a životností 50000 hodin svícení.
- Celkem šest režimů výkonu: BURST 1800 lumenů (po dobu stisku spínače) -> 1000 lumenů (2,6 hodiny) -> 400 lumenů (7,3 hodin) -> 150 lumenů (16,15 hodin) -> 50 lumenů (36 hodin) -> varovné blikání (150 lumenů).
- Časy výdrže jsou měřeny s interním nabíjecím li-ion akumulátorem o kapacitě 5200 mAh / 3,7 V.
- Nabíjení přes micro-USB konektor, maximální napájecí napětí 5 V.
- Doba nabíjení cca 5 hodin při plně vybitém akumulátoru, může se lišit podle síly použité nabíječky (doporučuje se 1500 mA a více).
- Informační OLED displej s indikací stavu nabití a zbývající dobou svícení pro daný režim
- Elektronika s digitální konstantní regulací výkonu.
- Speciálně tvarovaná optika vytváří světelný kužel kombinující široké periferní osvětlení s dosvitem 161 metrů (6480 cd).
- Svítilna se do držáku uchycuje pomocí rychloupínacího mechanismu, který ji umožňuje sejmout během okamžiku a rovněž rychle ji opět bezpečně nasadit.
- Pogumovaná konstrukce objímky držáku zajišťuje pevné a bezpečné uchycení svítidla na kolo s jednoduchým a spolehlivým nastavením směru svícení.
- Tělo svítidla je vyrobeno z hliníkové slitiny.
- Se svítidlem se dodává dálkový kabelový spínač (odnímatelný), kterým lze měnit režimy a aktivovat nejsilnější BURST režim.
- Svítilna má paměť a zapne se vždy v posledním nastaveném režimu (neplatí pro blikací režim).
- Ochrana proti přehřátí - pokud se svítidlo zahřeje nad bezpečnou hranici, dojde k automatickému přepnutí do nižší úrovně výkonu.
- Rozměry 11,4 cm x 5,05 cm x 3,18 cm.
- Hmotnost 221,6 gramů (bez držáku).
- Voděodolná a prachotěsná dle standardu IP66 (ostřikování silnými proudy vody ze všech směrů).
- Obsah balení: svítidlo s integrovaným akumulátorem, držák na řídítka s distančními vložkami, dálkový spínač, USB kabel.
Použití:
Stisknutím horního tlačítka při vypnutém svítidle se na displeji zobrazí čtyřdílný ukazatel stavu nabití akumulátoru.
Baterka se zapíná a vypíná stisknutím horního tlačítka na 1 sekundu. Jakmile je světlo zapnuto, režimy svícení se přepínají tlačítky plus a minus, blikací režim se aktivuje rychlým dvojitým stisknutím horního tlačítka. Na displeji se zobrazuje číslo zvoleného režimu a zbývající čas svícení. Doba svícení ve vysokém režimu se aktualizuje jednou za minutu, v nižších režimech se aktualizuje každých 5 minut.
Svítilnu lze kompletně ovládat i kabelovým spínačem. Kabelový spínač připojte konektorem do otvoru na spodní straně svítilny. Otvor je opatřen gumovou krytkou, kterou před zasunutím konektoru odklopte. Pomocí suchého zipu na spínači jej připevněte na zvolené místo na řídítkách. Svítilnu lze zapnout a vypnout podržením tlačítka se symbolem čtverce po dobu cca půl sekundy. Krátkými stisky tohoto tlačítka lze cyklicky přepínat režimy svícení (kromě režimu blikání). Podržením tlačítka se symbolem blesku se aktivuje BURST režim po dobu maximálně 20 sekund (po dobu držení tlačítka) či nejvyšší dostupný režim. BURST režim lze aktivovat i když je svítilna vypnuta.
Pokud zbývající čas svícení klesne pod 30 minut, začne horní tlačítko červeně blikat. Svítilna pak postupně automaticky přepne do nižších režimů výkonu pro zajištění co nejdelší výdrže. Pokud je akumulátor kriticky vybitý, tak dojde k přepnutí do blikacího režimu. V takovém případě doporučujeme baterku co nejdříve nabít, aby nedošlo k vypnutí ochranné elektroniky zabudované v akumulátorech a tím pádem ke zhasnutí.
Nabíjení:
Odklopte gumovou krytku micro USB konektoru na spodní straně svítilny a pomocí přiloženého USB kabelu ji zapojte do počítače, síťového USB adaptéru nebo USB adaptéru do auta. K nabíjení lze případně použít i libovolnou nabíječku na mobilní telefon s micro USB konektorem.
- Po zapojení se začne svítidlo nabíjet. Na displeji se zobrazuje stav nabití baterie a tlačítko zeleně bliká.
- Během nabíjení lze světlo používat, dostupný bude jen nejnižší režim 50 lumenů.
- Po plném nabití svítí tlačítko zeleně, nebliká. Doba nabíjení je cca 5 hodin.
- Použité Li-ion akumulátory netrpí paměťovým efektem, takže lze světlo kdykoli nabíjet.
Upozornění - Nerozebírejte sami zapečetěné části svítilny, poruší se tím záruka.
Pokud zapínací tlačítko svítí červeně a nelze přepnout na vyšší režimy výkonu, pak je akumulátor vybitý a je třeba jej nabít.
Pokud svítilna bliká nebo se nerozsvítí, pak to znamená, že je akumulátor vybitý. Nabijte ho.